Third-party callcenter: gebruik een externe partij

Een third party callcenter werkt voor meerdere klanten en is thuis in helpdesk-, bestellijn- en telemarketing-calls. Deze callcenters ontginnen nieuwe offshore bestemmingen, waar uw bedrijf vervolgens van kan profiteren. Wanneer de infrastructuur is opgezet en de medewerkers zijn opgeleid, kunt u bij deze third party callcenters terecht voor het uitbesteden van uw telefonische werkzaamheden. Telesolutons doet dit vanuit Nederland en Suriname. Met ons callcenter in Suriname kunnen wij tegen lagere tarieven uw klantenservice en telemarketing activiteiten aanbieden. Dit vanwege de gunstige arbeidsvoorwaarden.

Veel Nederlandse bedrijven hebben gekozen voor één specifieke bestemming, of zijn zelfs actief op meerdere offshore locaties. Doordat deze callcenters zeer gespecialiseerd zijn en alle infrastructuur al klaar hebben liggen, zijn ze vaak de logische keuze voor bedrijven die hun klantcontact wensen uit te besteden.

Voorbeelden van third-party callcenters

U begrijpt wat outsourcing is, maar zou hier graag wat voorbeelden van zien. Begrijpelijk. Daarom hebben we hieronder een aantal bedrijven en locaties op een rij gezet. Dit is natuurlijk maar een kleine greep uit de mogelijkheden. Het aantal Nederlandse bedrijven dat de hulp van callcenters over de grens inroept, blijft groeien.

ETB Group en Unamic/HCM verzorgen in Turkije de klantenservice en telemarketing voor grote klanten, waaronder Sanoma Media, Bol.com en Samsung.

IBM en Lufthansa besteden uit naar callcenters in Kaapstad, Zuid-Afrika.

TeleSolutions heeft in Suriname een callcenter en bedient hiermee klanten van o.a. MKB Collectieven, De Besparingspartner.

Kontactel verzorgt voor allerlei klanten telemarketing vanuit Marokko (Tanger)